Tapahtumien aikataulu:
17.30 - 19.30.
Vain yksi tapahtuma
maanantaina, aina muulloin perjantaisin:

RAATIN STADIONILLA
Raatintie 2, 90100 Oulu:

PE 3.5.2019
PE 7.6.2019
MA 1.7.2019
PE 2.8.2019
PE 6.9.2019
PE 4.10.2019


OULUHALLILLA
Ouluhallintie 20, 90130 Oulu:

PE 4.1.2019
PE 1.2.2019
PE 1.3.2019
PE 5.4.2019

PE 2.11.2018
PE 7.12.2018


Reservilais logo

Reserviupseeriliiton logo

Logo_Aura

ONMKYlogo

Olshe logo

Oulun kaupungin logo

Oulun Korkeakoululiikunta logo

Punainen risti logo

OSAKO logo

Pallo logo Kaikille avoin Haastaitsesi liikunta tapahtuma kuva

 

Ikäviä muistoja jotka liittyvät hienoon itsensähaastavaan urheilusuoritukseen hallitaan nyt joukon voimalla ja hienoilla olosuhteilla sekä ennenkaikkea tapahtuman jatkuvuudella. Jatkuvuuden avulla on helppo nähdä itsensä sitoutumassa kehittymään pitkällä aikavälillä.

COOPER 12 MINUUTIN JUOKSUTESTI

12 minuutin juoksutestillä mitataan juostua matkaa ja voidaan arvioida epäsuorasti maksimaalista aerobista kapasiteettia. Tulos kirjataan ilmoittautumisen yhteydessä mukaan saatuun tuloslomakkeeseen. Numerolappu rinnassa yksilöi juoksijan.

Testin suorittaminen
Juoksutesti ja UKK kävelytesti suoritetaan Raatin Stadionilla radalla 1. Ouluhallissa sisäradalla Juoksu , ja ulkoradalla UKK kävely. Jänis-juoksijat pyritään järjestämään esim 2400m ja 3000m lopputulos-vauhdeille.

Osallistujien tulos kirjataan ylös parinsa toimesta, toimitsijan ilmoitettua tuloksen. Pari laskee vuorollaan parinsa juoksemat kierrokset, ja siirtyy parinsa luokse juoksun päätyttyä. Jos kykenet itse laskemaan kierroksesi, saat pyytäessäsi juosta ilman kierroksiasi laskevaa paria. Osallistujilla on mukanaan ilmoittautuessa saamansa tuloslomake, johon pari kirjaa tuloksen. Toistaiseksi vain reserviläisten tulos otetaan talteen järjestäjien toimesta.

Testisuoritusta edeltää matalatehoinen 10–15 minuuttia kestävä lämmittävä verryttely venytyksineen.
Testijuoksu on turvallisinta aloittaa hyvin verrytelleenä rauhallisella tempolla rauhallisesti nopeutta kiihdyttäen. Todenmukaisimpaan tulokseen päästään, kun suoritus tehdään anaerobisen kynnyksen yläpuolella lähellä henkilökohtaista maksimitasoa.
Testattaville pyritään ilmoittamaan juokseva aika yhden minuutin välein.
Myös kierrosväliajat voidaan ilmoittaa mahdollisuuksien mukaan vauhdinjaon seuraamiseksi. Viimeisen minuutin ajan ilmoitetaan jäljellä oleva aika 15 sekunnin välein.
Suorituksen päättyessä testattavat jäävät tulosten kirjaamiseen asti sille paikalle, jolle suorituksensa päättivät. Kierrokset laskenut pari saapuu suorittaneen parinsa luokse, ja yhdessä he odottavat toimitsijaa ilmoittamaan tulos, juostun matkan ja kierrosten perusteella.
Testin jälkeen on hyvä muistaa loppuverryttely sekä käynnistää muut palautumista edistävät toimenpiteet, esimerkiksi lihashuolto ja nestetasapaino.

Tuloksen määrittäminen
12 minuutissa juostu metrimäärä 5 metrin tarkkuudella, alaspäin pyöristäen.
Mikäli tulosta halutaan verrata polkupyöräergometritestin tulokseen, juostu matka voidaan muuttaa maksimaaliseksi hapenottokyvyn arvioksi seuraavalla kaavalla: (juostu matka metreinä - 504,9) / 44,73.Näin saatu tulos ilmaistaan millilitroina kiloa kohden minuutissa (ml/kg/min).

Viitearvotaulukot löytyvät Puolustusvoimien kuntotestaajan käsikirjasta 2011/2 seuravasti: sotilasnaiset, sotilasmiehet, siviilinaiset, siviilimiehet

Tästä alta voit tulostaa keskivauhtitaulukot Cooper testiin

Ouluhalliin Keskivauhtitaulukko Cooper testi Ouluhalli

Raatin Stadionille Cooper keskivauhti taulukko Raatin Stadion 400m

Haastaitsesi pallo logo